Piaseczno, 8 października 2014 r. – Firma Elesa+Ganter wprowadziła do oferty nową grupę produktów o nazwie ELEROLL przeznaczoną do tworzenia torów transportowych. System ELEROLL oparty jest na bazie modułów ułatwiających łatwe i szybkie zbudowanie profesjonalnego systemu transportowego.
Cechami charakterystycznymi nowego systemu transportu są:- Modułowość - tory transportowe mogą być w prosty sposób złożone poprzez zatrzaśnięcie się listew rolkowych/kulowych wewnątrz specjalnych profili aluminiowych.
- Łatwość wymiany - w razie konieczności wymiany rolki i kule mogą być bezproblemowo usunięte i zastąpione nowymi. Nie wymaga to demontażu całego toru. Aluminiowy profil może być używany wielokrotnie.
- Lekkość przemieszczania i cicha praca - jedną z głównych cech materiałów, z jakich zostały wykonane rolki, kule oraz ich uchwyty jest niski współczynnik tarcia, dzięki czemu system nie wymaga smarowania i pracuje w lekki i cichy sposób.
- Wysoka nośność - listwy rolkowe charakteryzują się wysoką nośnością dzięki maksymalnej obciążalności pojedynczej rolki rzędu 360N (dla rolki z PA) i 150N (dla rolki z TPU).
- Wysoka odporność na obciążenia dynamiczne - elementy systemu ELEROLL cechuje wysoka odporność na uderzenia, które mogą wystąpić podczas upuszczania materiałów na tor transportowy.
- Możliwość stosowania z delikatnymi materiałami - rolki RLT-U-TPU z termoplastycznego poliuretanu posiadają własności antypoślizgowe, chronią przed zarysowaniami i nie brudzą powierzchni. Są odpowiednie do przemieszczania delikatnych materiałów, takich jak szkło, drewno, itp.
- Przemieszczanie w wielu kierunkach - listwy kulowe RLS-U są dedykowane do miejsc, w których detale są przemieszczane w wielu kierunkach.
Modułowy system transportu ELEROLL powstał w myślą o zastosowaniachprzemysłowych, z uwzględnieniem potrzeb dotyczących:
- składowania, przechowywania oraz pakowania;
- układania tras transportowych do paneli, płyt, elementów szklanych itp.;
- napełniania i opróżniania pojemników na różnego rodzaju detale, w zakładach produkcyjnych;
- przesunięć wewnątrzmagazynowych.
Oferowany przez Elesa+Ganter system składa się z 7 modułów:
1. Listwy rolkowe RLT-U (http://www.elesa-ganter.com/pl/28/sp/9645/4/86/listwy-rolkowe/rlt-u/eg/)
Rys. 2: Listwy rolkowe RLT-U
Listwy są wykonane w dwóch wersjach materiałowych:
- RLT-U-PA: rolki z technopolimeru na bazie poliamidu (PA), w czarnym kolorze. Dedykowane do dużych obciążeń.
- RLT-U-TPU: rolki z termoplastycznego poliuretanu (TPU), twardość 92 Shore A, kolor szary, nie rysują powierzchni, charakteryzują się wysoką wytrzymałością na uderzenia. Dedykowane do przemieszczania delikatnych materiałów.
2. Listwy kulowe RLS-U (http://www.elesa-ganter.com/pl/28/sp/9647/4/86/listwy-kulowe/rls-u/eg/)
Rys. 3: Listwy kulowe
W przypadku tego modułu kule wykonano z technopolimeru na bazie acetalu, w kolorze białym. Listwy kulowe są dedykowane do miejsc, w których detale w trakcie transportu są przemieszczane w różnych kierunkach.
3. Profile aluminiowe RLT-AL (http://www.elesa-ganter.com/pl/28/sp/9643/4/86/profile-aluminiowe/rlt-al/eg/)
Rys. 4: Profile aluminiowe
Profil aluminiowy o specjalnym kształcie, zapewnia zatrzaskowe mocowanie listew kulowych oraz rolkowych bez konieczności stosowania dodatkowych narzędzi. Długość maksymalna wynosi 2970 mm, dzięki czemu profil jest w stanie pomieścić do 11 listew rolkowych lub kulowych.
4. Moduły łączące i krańcowe RLT-H (http://www.elesa-ganter.com/pl/28/sp/9648/4/86/moduly-laczace-i-kra%C5%84cowe/rlt-h/eg/)
Rys. 5: Moduły łączące i krańcowe
W przypadku tego modułu Elesa+Ganter oferuje dwa dostępne warianty przeznaczone do pełnienia określonej funkcji:
- RLT-HJ – moduł łączący służy do szybkiego, zatrzaskowego łączenia dwóch profili aluminiowych z rolkami lub kulami,
- RLT-HE – moduł krańcowy jest końcowym elementem toru.
5. Ograniczniki boczne (bandy) RLT-CE (http://www.elesa-ganter.com/pl/28/sp/9649/4/86/ograniczniki-boczne-bandy/rlt-ce/eg/)
Rys. 6: Ograniczniki boczne
Moduły o oznaczeniu RLT-CE służą do bocznego prowadzenia oraz zabezpieczania przed upadkiem lekkich produktów transportowanych po torach rolkowych RLT-U.
6. Hamulce do rolek transportowych RLT-B (http://www.elesa-ganter.com/pl/28/sp/9650/4/86/hamulce-do-rolek-transportowych/rlt-b/eg/)
Rys. 7: Hamulce
Hamulce RLT-B pozwalają zwolnić i/lub zatrzymać materiały obsługiwane na torach rolkowych. Hamulce dostępne są w dwóch wykonaniach:
- RLT-BRS – hamulec do rolek RLT-U ze zderzakiem,
RLT-BR – hamulec do rolek RLT-U bez zderzaka.
7. Uchwyty i wsporniki RLT-M (http://www.elesa-ganter.com/pl/28/sp/9651/4/86/uchwyty-i-wsporniki/rlt-m/eg/)
Uchwyty RLT-MB oraz wsporniki RLT-MS ułatwiają montaż torów rolkowych w maszynach i wsparcie innych elementów struktury systemu transportowego. Wspornik RLT-MS-A12 dostarczany jest z trzpieniem i śrubą M6 z gniazdem wewnętrznym pod imbus.
Pełen katalog elementów systemu ELEROLL jest do pobrania z naszej strony internetowejpod adresem: http://www.elesa-ganter.com/pl/28/dwlad/modulowy-system-transportu/169/eg/ (http://www.elesa-ganter.com/pl/28/dwlad/modulowy-system-transportu/169/eg/)
Link do strony artykułu: https://badaniamarketingowe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/modulowy-system-transportu-eleroll